Skip to main content

Set Mengandung Shaklee Terbaik!

Assalamualaikum wbt & Hai Semua!


Kehamilan adalah satu fasa kehidupan yang sangat dinanti-natikan dan sangat mengujakan bagi setiap pasangan yang sudah berkahwin. Namun begitu, ia juga merupakan satu fasa yang boleh mendatangkan kebimbangan bagi sepasang bakal ibu bapa, terutamanya berkenaan perihal kesihatan kandungan. Kita risau, adakah anak yang dikandungkan mendapat cukup nutrien daripada diet ibu yang mengandungkannya.

Kenapa Wanita Mengandung Perlukan Supplemen Nutrisi Tambahan?

Wanita mengandung memerlukan lebih tenaga, blok binaan, dan bantuan pada peringkat sel lagi. Banyak perkara yang ibu perlu titik beratkan semasa hamil, termasuklah pengambilan nutrisi semasa kehamilan, gaya hidup, dan status kesihatan. Ini kerana ia boleh mempengaruhi berat bayi semasa lahir, kadar tumbesarannya selepas lahir, dan seterusnya taraf kesihatannya semasa dalam proses tumbesaran. Oleh itu, sangat penting bagi wanita mengandung untuk mengambil nutrisi kehamilan yang baik, pada sepanjang tiga trimester itu.

Semua nutrien adalah penting untuk menyokong kehamilan yang sihat. Namun begitu, ada beberapa vitamin dan mineral tertentu yang memainkan peranan utama dalam perkembangan anak anda.

Akan tetapi, disebabkan keperluan tenaga dan nutrien adalah tinggi, masalah kekurangan nutrisi adalah perkara yang biasa berlaku di kalangan para wanita mengandung, kerana gagal memenuhi keperluan ini hanya melalui pemakanan semata-mata. Oleh sebab itulah, wanita mengandung adalah disarankan untuk mengambil supplemen nutrisi tambahan bagi mengatasi masalah ini.

Set Mengandung Shaklee

Shaklee telah datang dengan satu set supplemen kesihatan buat wanita mengandung dengan tujuan untuk menggalakkan dan memastikan kesihatan ibu dan juga anak dalam kandungan adalah dalam keadaan yang baik dan pada paras optimum.

Apakah yang terdapat dalam Set Mengandung Shaklee ni?

B-COMPLEX PLUS WITH FOLIC ACID

Vitamin B memainkan peranan penting untuk fungsi tubuh kerana ia membantu menukar makanan kepada tenaga untuk sel-sel kita.

Vitamin B Complex yang lengkap dengan vitamin B12, folat, vitamin B6, biotin, asid pantotenik, niasin, tiamina dan riboflavin adalah penting untuk meningkatkan kesihatan ibu dan bayi dengan:
- Menyokong perkembangan tiub saraf bayi.
- Meningkatkan tenaga semula jadi untuk ibu dan bayi yang membesar dalam kandungan.
- Mencegah kecacatan kelahiran seperti kecacatan tulang belakang dan otak (kecacatan tiub saraf) melalui pengambilan asid folik terutama semasa peringkat awal kehamilan.
- Mengurangkan risiko anemia
- Meredakan mabuk hamil
- Mencegah keguguran pada peringkat awal kehamilan
- Mengurangkan kemurungan selepas bersalin

OSTENUTRIX


Diformulasi dengan kalsium, vitamin D, magnesium dan empat nutrien pembina tulang untuk membantu menjaga tulang dan gigi yang kuat dan sihat.

Keperluan untuk mengambil kalsium meningkat semasa kehamilan untuk:
- Membantu perkembangan tulang dan gigi bayi yang sihat.
- Mengawalatur penggunaan cecair dalam badan ibu.
- Mengembalikan simpanan kalsium ibu.
- Melindungi daripada kehilangan ketumpatan tulang semasa kehamilan dan penyusuan.
- Memberikan otot yang sihat dan mengurangkan risiko kekejangan otot.

VITA-LIZE

Memberikan 28 vitamin penting dan mineral utama termasuk zat besi untuk menyokong kesihatan dan kesejahteraan optimum.

Multivitamin dan zat besi adalah merupakan vitamin dan mineral yang sangat penting bagi wanita hamil kerana ia boleh membantu untuk:
- Menutup jurang nutrisi ibu supaya ibu dan bayi mendapat semua nutrien yang diperlukan.
- Memastikan kesihatan ibu pada tahap optimum.
- Menyokong penghasilan sel darah merah untuk membantu membawa oksigen dan menghantarnya kepada bayi
- Mencegah anemia pada ibu.

ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder


ESP dihasilkan daripada protein tumbuhan yang dapat memberikan tenaga berterusan. Ia boleh dijadikan satu hidangan yang lazat yang kaya dengan kalsium dan protein. Tahukah anda, protein soya dapat membantu mengurangkan paras kolesterol dalam badan kita. Jumlah protein soya yang disyorkan untuk memberi kesan penurunan terhadap kolesterol darah adalah sebanyak 25g sehari.

Wanita mengandung disarankan untuk ambil lebih banyak protein untuk:
- Membantu pertumbuhan dan perkembangan bayi yang sihat terutama semasa trimester kedua dan ketiga di mana bayi sedang menjalani proses pertumbuhan yang pesat.
- Memberi proses pertumbuhan tisu payudara dan rahim yang optimum bagi ibu semasa hamil.
- Meningkatkan penghasilan susu badan
- Menggalakkan kesihatan kulit, rambut dan kuku.

PROMOSI SET MENGANDUNG SHAKLEE SEPTEMBER-OKTOBER 2023!

Menarik sangat bulan ni sebab Shaklee ada buat promo yang super best sangat.

Pada bulan ni, anda juga berpeluang untuk dapatkan 2 produk special yang tak pernah kita offer sebelum ini, iaitu produk EMBUN by TANAMERA yang sangat-sangat sesuai untuk wanita mengandung.


Apakah dua produk tu?

Smooth Tummy Oil

- Diperbuat daripada bahan-bahan aktif daripada minyak kelapa dara, skualena tebu, dan halia Bentong.
- Mengurangkan tanda regangan dan selulit
- Melancarkan peredaran darah
- Merangsang penghasilan kolagen untuk meningkatkan keanjalan kulit.

Relaxing Magnesium Gel

- Diperbuat daripada bahan-bahan aktif daripada minyak pati lavender, minyak halia Bentong dan minyak magnesium.
- Mencegah kekejangan otot
- Meningkatkan kualiti tidur
- Mengurangkan tahap tekanan.

Best sangat, kan? Rasanya saya yang tak mengandung ni pun nak grab set ni.

Mommies yang nak cuba Full Set Mengandung Shaklee ni, boleh grab promo best ni, okay?
WhatsApp je saya di nombor di bawah ni tau!


💗 Sharing.is.Caring 💗

** Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.

Untuk order produk Shaklee dan mendapatkan konsultasi percuma, hubungi Pengedar Sah anda:

Siti Rusyida Rohim
Shaklee ID: 913596
FB Profile : Syida Rohim
Instagram : Syida Rohim
COD : Bandar Putra, Kulai, Senai dan kawasan sekitarnya.
Penghantaran pos ke seluruh Malaysia

Comments

Read More...

Cara saya hilangkan ruam panas anak

Assalamualaikum wbt Sejak 2-3 bulan ni memang cuaca sangat panas, kan... Rasa macam nak pasang air-cond 24 jam je kat rumah....  Jangan lupa banyakkan minum air ye.. Banyak dah kes heat stroke sekarang ni.... Nak dijadikan cerita, sejak 2 minggu lepas saya perasan badan anak saya naik ruam. Setompok kecik je... Saya fikir, ni mesti kes cuaca panas ni. Nasib baik saya memang ada krim Herbal Blend kat rumah. Saya pun sapu la sikit kat tompok ruam tu. Saya pun fikir la, lepas setiap kali mandi nak letak la krim tu. Tak sempat.... Esoknya ruam tu hilang dah. Huhuhu.... Tapi saya letak la jugak, nak make sure bebetul hilang. Lagi pun krim ni cam rasa berangin sket, bagi Mujahid rasa selesa dan elakkan dia rasa gatal. Tu cerita 2 minggu lepas. Minggu lepas saya perasan ruam naik banyak sangat kat bahagian dahi, kat bahagian anak-anak rambut tu. Memang kawasan yang kerap peluh la tu... Saya pun tak fikir banyak, memang sapu sikit la krim Herbal

Penting tahu Glisemik Index Untuk Pesakit Diabetes

Assalamualaikum wbt & Hai Semua! Anda mesti selalu dengan perkataan 'Index Glisemik' atau ' Glycemic Index '  atau saya selalu sebut 'GI'. Anda pernah beli roti Gardenia tak (bukan nak iklan)? Kalau sape yang biasa beli roti Gardenia, kat plastik tu memang ada tulis nilai GI dia. Tengok gambar kat bawah ni... Kenapa agaknya dia perlu tayang nilai GI ni ye? Sebenarnya, untuk pengetahuan anda, kalau kita tahu nilai GI ni kita akan lebih senang untuk buat pilihan makanan yang sihat dan baik untuk kita. Sebagai contoh, bagi mereka yang ada masalah kencing manis, atau yang berisiko untuk dapat kencing manis, sangat penting untuk tahu nilai GI untuk setiap makanan yang diambil untuk bantu mereka memilih makanan yang tak menjejaskan paras gula dalam darah mereka. Faham ke faham? Ok, saya cuba terangkan dengan lebih detail....  APA SEBENARNYA INDEX GLISEMIK (GI) Index Glisemik (GI) sebenarnya adalah satu skala daripada nilai 1-100 yang menunjukkan sebanya

Kepentingan Sistem Limfa yang Sihat

Assalamualaikum wbt Hari ni nak cerita pasal toksik lagi. Kenapa saya suka cerita pasal toksik? Sebab memang badan kita memang tak boleh lari daripada jadi tong yang penuh dengan toksik. Sebab kita memang selalu terdedah dengan macam-macam sumber toksik. Ini termasuklah daripada aktiviti-aktiviti harian dalam badan kita. Toksik juga boleh terhasil dalam badan kita bila sel-sel imun kita melawan jangkitan.  Bila badan kita penuh toksik, badan kita akan buang benda-benda toksik ni daripada tisu badan kita dan bawa ke aliran darah untuk diproses oleh hati.  Semua proses ni berlaku dalam satu rangkaian tisu dan organ yang dinamakan sistem limfa. Apa itu sistem limfa? Sistem limfa ( Lymphatic System ) merupakan satu sistem peredaran yang berfungsi untuk menyokong sistem imun kita. Ia bertindak seolah-olah macam sistem kumbahan dalam badan kita, di mana ia membantu badan kita untuk membuang toksin dan sisa-sisa buangan yang tak diperlukan ole