Skip to main content

Kenapa saya memilih Shaklee?

Bila sebut saja MLM, semua orang dah rasa taboo.. Ish, sistem piramid.. Ini semua tipu!!! Makan duit orang!!!

Okay, saya tidak salahkan mereka. Kerana saya juga pernah berfikiran begitu. 


Baguslah jika anda pun pernah berfikiran begitu. Itu bermakna anda benar-benar memastikan bahawa diri anda tidak terjebak dengan skim-skim cepat kaya yang dah tentu-tentu menindas orang-orang bawah.

Tapi, apa yang menyebabkan saya terjebak dengan Shaklee?

Saya dari dulu memang tak suka MLM. Sebab saya rasa ahli-ahli MLM ni hanya mengejar orang-orang bawah atau donwline sahaja. Bukan untuk menjual produk. Dan orang-orang ataslah yang mengaut untung tanpa sebarang usaha, sedangkan orang-orang bawah terus tertindas, usaha untuk memberi makan pada orang atas yang hanya duduk senang lenang. Okay, saya tak tahu syarikat mana yang buat skim-skim macam ni. Tapi, yang tentunya, skim begini memang wujud..!!


Okay, kembali kepada soalan asal. Kenapa saya memilih Shaklee?

Saya sudah menjadi pelanggan tetap Shaklee hampir setahun. Ke memang dah setahun? Ke dah setahun lebih? Saya pun tak ingat. Tapi, lama la.... Hampir setiap bulan saya membuat order Set Optimum Health untuk mak saya (masa tu saya pemalas nak ambil supplemen.. heheheh). Tapi, tak pernah pun akak distributor tu (you know who you are ^_^) cuba memujuk-mujuk saya untuk menjadi downlinenya...

Tapi, lama-lama saya terfikir balik. Setiap bulan Ummi selalu pesan supaya saya tak lupa untuk order supplemen Shaklee Set Optimum Health untuknya. Saya bertanya Ummi, best ke Shaklee ni? Ummi jawab, "Memang bestla.. Lepas Ummi ambil Shaklee ni, Ummi dah lincah buat kerja. Bila duduk diam tak buat kerja rasa tak senang duduk. Bertenaga rasa. Haa.. jangan lupa order Shaklee lagi untuk Ummi minggu depan ye.. Tinggal sikit je lagi ni..." huhuhuu... "Baik, Ummi...."

Eh, aku ni tiap-tiap bulan duk order supplemen Shaklee. Kenapa aku taknak jadi ahli je. Kan dapat harga murah? Jimat... Berbaloi-baloi....~~~!

Dari saat itulah saya pun mendaftar menjadi ahli. Dan saya sendiri mula berjinak-jinak konsisten dengan supplemen Shaklee ni. Dan alhamdulillah.. Saya sudah faham apa maksud Ummi... Memang best la...!! ^_^ Saya sendiri pun sudah mula concern dengan penjagaan kesihatan diri.. Sangat banyak benefit yang saya dapat sejak menceburkan diri dengan Shaklee ni...

Dan kisah saya tidak tamat di situ sahaja. Saya pun mula berjinak-jinak berbisnes dengan Shaklee ni. Saya rasa seronok dapat berkongsi kebaikan-kebaikan yang saya alami dengan mereka-mereka yang lain. Dapat juga menambah pendapatan keluarga.. Untung retail lagi.. BONUS lagi.. Memang berbaloi-baloi-baloi....!!

Tapi satu konsep yang saya sangat suka dengan Shaklee ni.. Kalau tak usaha, memang tak dapat... Tak kiralah kita ni dah ade berapa lapis downline pun. Jangan terkejut kalau BONUS downline kita lagi besar dari si upline... Ini semua sebab upline tak usaha lebih la ni.. huhuhu... Pokoknya, TIADA PENINDASAN dalam bisnes Shaklee... 


Okay, panjang sudah berceloteh... Jadi anda decide sendiri samada Shaklee adalah alternatif untuk anda mengubah hidup anda... 



** Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuhkan atau mencegah sebarang penyakit.




Untuk order dan konsultansi percuma, hubungi Pengedar Sah Petaling Jaya anda:


Siti Rusyida Rohim
Shaklee ID: 913596
FB Profile : Syida Rohim
Email : hanaziq7@gmail.com
Contact No. : 018-3176903 (SMS/WhatsApp only)
COD : Petaling Jaya, Jalan Kebun, Meru, Enstek dan kawasan sekitarnya.
Penghantaran poslaju ke seluruh Malaysia

Comments

Read More...

Cara saya hilangkan ruam panas anak

Assalamualaikum wbt Sejak 2-3 bulan ni memang cuaca sangat panas, kan... Rasa macam nak pasang air-cond 24 jam je kat rumah....  Jangan lupa banyakkan minum air ye.. Banyak dah kes heat stroke sekarang ni.... Nak dijadikan cerita, sejak 2 minggu lepas saya perasan badan anak saya naik ruam. Setompok kecik je... Saya fikir, ni mesti kes cuaca panas ni. Nasib baik saya memang ada krim Herbal Blend kat rumah. Saya pun sapu la sikit kat tompok ruam tu. Saya pun fikir la, lepas setiap kali mandi nak letak la krim tu. Tak sempat.... Esoknya ruam tu hilang dah. Huhuhu.... Tapi saya letak la jugak, nak make sure bebetul hilang. Lagi pun krim ni cam rasa berangin sket, bagi Mujahid rasa selesa dan elakkan dia rasa gatal. Tu cerita 2 minggu lepas. Minggu lepas saya perasan ruam naik banyak sangat kat bahagian dahi, kat bahagian anak-anak rambut tu. Memang kawasan yang kerap peluh la tu... Saya pun tak fikir banyak, memang sapu sikit la krim Herbal

Penting tahu Glisemik Index Untuk Pesakit Diabetes

Assalamualaikum wbt & Hai Semua! Anda mesti selalu dengan perkataan 'Index Glisemik' atau ' Glycemic Index '  atau saya selalu sebut 'GI'. Anda pernah beli roti Gardenia tak (bukan nak iklan)? Kalau sape yang biasa beli roti Gardenia, kat plastik tu memang ada tulis nilai GI dia. Tengok gambar kat bawah ni... Kenapa agaknya dia perlu tayang nilai GI ni ye? Sebenarnya, untuk pengetahuan anda, kalau kita tahu nilai GI ni kita akan lebih senang untuk buat pilihan makanan yang sihat dan baik untuk kita. Sebagai contoh, bagi mereka yang ada masalah kencing manis, atau yang berisiko untuk dapat kencing manis, sangat penting untuk tahu nilai GI untuk setiap makanan yang diambil untuk bantu mereka memilih makanan yang tak menjejaskan paras gula dalam darah mereka. Faham ke faham? Ok, saya cuba terangkan dengan lebih detail....  APA SEBENARNYA INDEX GLISEMIK (GI) Index Glisemik (GI) sebenarnya adalah satu skala daripada nilai 1-100 yang menunjukkan sebanya

Kepentingan Sistem Limfa yang Sihat

Assalamualaikum wbt Hari ni nak cerita pasal toksik lagi. Kenapa saya suka cerita pasal toksik? Sebab memang badan kita memang tak boleh lari daripada jadi tong yang penuh dengan toksik. Sebab kita memang selalu terdedah dengan macam-macam sumber toksik. Ini termasuklah daripada aktiviti-aktiviti harian dalam badan kita. Toksik juga boleh terhasil dalam badan kita bila sel-sel imun kita melawan jangkitan.  Bila badan kita penuh toksik, badan kita akan buang benda-benda toksik ni daripada tisu badan kita dan bawa ke aliran darah untuk diproses oleh hati.  Semua proses ni berlaku dalam satu rangkaian tisu dan organ yang dinamakan sistem limfa. Apa itu sistem limfa? Sistem limfa ( Lymphatic System ) merupakan satu sistem peredaran yang berfungsi untuk menyokong sistem imun kita. Ia bertindak seolah-olah macam sistem kumbahan dalam badan kita, di mana ia membantu badan kita untuk membuang toksin dan sisa-sisa buangan yang tak diperlukan ole